Przejdź do treści

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

Pożegnanie z dzieckiem

  • przez

 

Tekst alternatywny:

Pożegnanie z dzieckiem

  • bez pośpiechu, bez przedłużania

Daj dziecku czas na spokojne przygotowanie się do wyjścia
i rozmowę przed pożegnaniem. Nie poganiaj.

Przed salą pożegnaj się z dzieckiem i przekaż dziecko
nauczycielowi. Nie stój w drzwiach, nie przeciągaj tego
momentu, nie zaglądaj ukradkiem do sali.

  • rutyna, umowy, rytm

Wypracuj rytm, np.: trasa do przedszkola, rozmowa,
pożegnanie, wejście do sali; odebranie dziecka np. po
umówionym posiłku; ulubiona zabawka dziecka.

Dotrzymuj umów, odbieraj dziecko o ustalonej porze.

  • pozytywne komunikaty

Uśmiechaj się, miej radosny i pewny
głos, życz dziecku miłej zabawy, dobrego
dnia, miłego czasu z kolegami.

Nie buduj strachu: „Nie bój się”, „Dasz
radę”, „Poradzisz sobie”, „Nie płacz”, „Co,
boisz się?”, „Przykro mi, ale musisz iść do
przedszkola” – to buduje przekonanie, że
dziecko będzie mierzyć się z czymś
przykrym, niemiłym.

  • mów prawdę, dotrzymuj umów

Powiedz: „Wrócę po zupie”, „Dziś odbierze
cię mama” – dziecko Ci ufa.

Nie oszukuj: „Idę do auta i zaraz wrócę”, nie
uciekaj, gdy dziecko zajmie się zabawą.

  • bądź cierpliwy i wrażliwy

Rozmawiaj z dzieckiem, buduj pozytywne nastawienie,
dawaj czas, dużo uwagi

Nie strasz („Jak nie wejdziesz do sali – zabieram misia”), nie
dawaj kar ani nagród za pójście do przedszkola, za płacz.

  • wejście do sali

O własnych nogach: niech dziecko chwyci nauczyciela za
rękę, wejdzie do sali.

Nie wnoś dziecka na rękach do sali: zrywanie dziecka z rąk
rodzica to nic miłego ani dla dziecka, ani dla rodzica, ani dla
nauczyciela.

  • zaufanie

Twoje dziecko jest w dobrych rękach!

Skip to content