Przejdź do treści

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

  • przez

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko” w Warszawie bierze udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa NPRCZ 2.0, współfinansowanym ze Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Program został opracowany w oparciu o przeprowadzone diagnozy i wskazuje pięć ważnych przedsięwzięć:

  1. wspieranie rozwoju czytelnictwa, które warunkuje możliwość kształcenia się

przez całe życie; wpływając na dobrostan jednostki i sposób jej funkcjonowania w społeczeństwie;

  1.  zahamowanie spadku liczby czytelników bibliotek publicznych;
  2. poprawa atrakcyjności infrastruktury bibliotek publicznych;
  3. wzmacnianie praktyk czytelniczych dzieci i młodzieży;
  4. zmiana stereotypów dotyczących bibliotek i czytelnictwa.

 Głównym celem jest promowanie wśród najmłodszych czytelnictwa poprzez zakup książek, będących nowościami wydawniczymi do placówki przedszkolnej oraz realizacja działań promujących czytelnictwo ze środków finansowych otrzymanych na rzecz realizacji tych działań 

Spośród czterech wyznaczonych przez program priorytetów jeden dotyczy bezpośredniej działalności przedszkoli:

Priorytet 3: Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych.

Wsparcie finansowe obejmuje:

  1.  Zakup książek będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku 3–6 lat, w tym książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku (w tym książek obrazkowych, mówionych i elektronicznych), które są dostępne na rynku księgarskim, niezależnie od tego, czy jest to pierwsze wydanie czy wznowienie książki,
  2. Realizację działań promujących czytelnictwo:

 – zakup książek będących nagrodami książkowymi dla dzieci biorących udział w działaniach promujących czytelnictwo,

 

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021–2025”

 

Skip to content