Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie 1a kwiecień 2025 r.
W marcu poznaliśmy różne rośliny, które można hodować, oraz ich etapy wzrostu. Dzieci samodzielnie sadziły szczypiorek, fasolę, owies i rzeżuchę, ucząc się przy tym odpowiedzialności i cierpliwości. Każde dziecko było zaangażowane w pielęgnację roślin oraz obserwowanie ich rozwoju.
Wspólnie prowadziliśmy kalendarz pogody, który dzieci tworzyły razem z rodzicami, ucząc
się dostrzegać zmiany zachodzące w przyrodzie. Z radością powitaliśmy pierwszy dzień wiosny, bawiąc się muzycznie i ruchowo.
Podczas „Zaczarowanych Teatralii” dzieci miały okazję zapoznać się z twórczością Jana Brzechwy
i Juliana Tuwima. Wiersze były inspiracją do zabaw teatralnych, które pobudzały wyobraźnię
i kreatywność.
Dzieci wraz z rodzicami wzięły również udział w eko-projekcie, który miał na celu promowanie świadomych wyborów konsumenckich. Wspólnie zastanawialiśmy się, jakie produkty warto wybierać, aby były zdrowe i przyjazne dla środowiska. W ramach tego działania przygotowaliśmy świeży sok
z marchewki, zachęcając dzieci do zdrowego odżywiania.
To był miesiąc pełen nauki, zabawy i wspólnych doświadczeń!
TEMATY TYGODNIOWE :
-
„Wiosna na wsi”
- wysłuchanie opowiadań Agaty Widzowskiej Nauka pływania oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Zazdrość o kangura
- rozpoznają głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka
rozwiążą zagadki - wysłuchają i nauczą się piosenki Na podwórku
- doskonalenie umiejętność liczenia
- wykonanie pracę plastyczną “Wesoły kurczak”
- dowiedzą się, jakie wykonywane są prace na wsi
- dowiedzą się, jakie zwierzęta dają mleko
- dowiedzą się, jakie produkty powstają z mleka
-
„W świecie zwierząt”
- wysłuchanie opowiadań Agaty Widzowskiej Sawanna oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Czekoladowe ciasto pani”
- Szukanie odpowiedzi na pytanie: co to jest sawanna ?
- jakie zwierzęta zamieszkują sawannę
- wysłuchanie i nauczą się piosenki Kolorowy świat zwierząt
- będą układać rytmy
- dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie
- będą przeliczać sylwety małp
-
„Wielkanoc”
- określanie nastroju
- udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
- gra w memory
- wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej Wielkanocne pyszności
- dowiedzą się jak wygląda koszyczek wielkanocny
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Pisanki”
- będą malować pisanki wg instrukcji
-
„Dbamy o przyrodę”
- jak dbamy o ziemię? Określenie tego co może zagrażać ziemi
- Smok Segrelusz kto to taki? Słuchanie opowiadania E. Stadtmueller
- nauka piosenki Eko-ludki
- wykonają samodzielnie zabawki z materiałów przeznaczonych do recyklingu.
- przeliczanie w dostępnym zakresie