Przejdź do treści

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE MAJ 2025 R.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze  w grupie 1a  maj  2025  r. 

TEMATY  TYGODNIOWE :

  1. „Puk, puk to ja sztuka” 
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej i kreatywności dziecka poprzez kontakt ze sztuką
    (malarstwo, rzeźba, muzyka, teatr).
  • Poznanie wybranych dzieł sztuki i artystów poprzez oglądanie reprodukcji, słuchanie muzyki, uczestniczenie w zabawach teatralnych.
  • Doskonalenie sprawności manualnej poprzez działania plastyczne różnymi technikami
    (malarstwo, kolaż, rzeźba z masy solnej).
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji i przeżyć poprzez ekspresję muzyczną, taneczną
    i teatralną.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości i odwagi w prezentowaniu swoich prac
    i występów.

 

  1. „Co w trawie piszczy?” 
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o łące, jej mieszkańcach i roślinności.
  • Rozwijanie zainteresowania przyrodą i umiejętności jej obserwacji.
  • Kształtowanie postaw proekologicznych – dbanie o środowisko naturalne.
  • Rozwijanie słownictwa związanego z przyrodą i światem owadów.
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie, przeliczanie
    i porównywanie roślin i zwierząt łąkowych.

 

  1. „Moja mama i mój tata” 
  • Budowanie pozytywnego obrazu rodziny jako źródła miłości i bezpieczeństwa.
  • Kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności wobec rodziców i członków rodziny.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć wobec najbliższych.
  • Kształtowanie umiejętności przygotowywania niespodzianek
    (laurka, wiersz, piosenka, drobny upominek).
  • Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną poprzez wspólne działania
    (np. zaproszenie rodziców na występ lub piknik).

 

  1. „Czego dzieci potrzebują do szczęścia?” 
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
  • Uświadamianie dzieciom, że szczęście to nie tylko rzeczy, ale też bliskość, przyjaźń, zabawa, bezpieczeństwo, akceptacja.
  • Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i przynależności do grupy.
  • Kształtowanie postaw koleżeńskich, życzliwości i wzajemnej pomocy.
  • Rozwijanie umiejętności mówienia o swoich potrzebach i słuchania innych.
Przejdź do treści