KONCEPCJA PRACY
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju przedszkola nr 126 „Zaczarowane Podwórko” na lata 2020-2024
Nasze motto:
„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz.
Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”
Janusz Korczak
Przedszkole to bardzo ważny etap w życiu dziecka, tu wszystko się zaczyna, to okres rozbudzania pierwszych zainteresowań, rozwijania kiełkujących talentów, to czas kształtowania osobowości, temperamentu i nabywania pewności siebie.
Dzieciństwo to okres stawiania fundamentów, czyli intensywnego rozwoju człowieka. To, jakie jest dzieciństwo, zależy przede wszystkim od środowiska, w jakim dziecko się wychowuje i od ludzi, z którymi przebywa.
Zadaniem Przedszkola jest stworzenie korzystnego dla dziecka środowiska.
Misja przedszkola
- stałe doskonalenie kadry pedagogicznej
- nowoczesne projekty edukacyjne
- aktywna współpraca z rodzicami
- organizacja zajęć dla rozwoju zainteresowań i talentów dzieci
- właściwe wyposażenie bazy przedszkolnej
- nowoczesne metody nauczania
- monitorowanie pracy przedszkola
Wizja przedszkola
Głównym celem działania jest dążenie do tego, by przedszkole było miejscem, które jest dopełnieniem domu rodzinnego, sprawujące funkcję wspomagającą i doradczą, czyli:
– zapewnia opiekę i wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa, dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości, rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie
– buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, uczy patriotyzmu
– dostosowuje zajęcia wychowawczo – dydaktyczne do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzi je na wysokim poziomie, stwarza warunki do twórczego działania rozwijając umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka oraz udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej
– ściśle współpracuje z rodzicami uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania, angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola
– tworzy przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne
– promuje zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie
– tworzy warunki do integracji dzieci ze środowiskiem lokalnym
– umożliwia osiągnięcie gotowości szkolnej
Współczesne przedszkole, to przede wszystkim placówka szeroko otwarta nie tylko dla dzieci, ale uwzględniająca także potrzeby i oczekiwania rodziców i środowiska. To miejsce ludzi kreatywnych i otwartych na potrzeby dzieci i ich rodziców w zmieniającym się świecie.
Nasze wartości
- Szacunek
- Relacje międzyludzkie
- Bezpieczeństwo
- Rozwój
- Szczęście
Model absolwenta
- dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
- wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje talenty,
- jest aktywny, samodzielny, twórczy i otwarty, potrafi działać zespołowo,
- wrażliwy estetycznie, zna zasady kultury, normy współżycia społecznego i zachowania,
- ma pozytywny obraz własnego „ja”,
- umie nazywać, wyrażać i kontrolować swoje emocje, umie radzić sobie w sytuacjach trudnych,
- stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną,
- ma bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,
- odróżnia dobro od zła, jest tolerancyjny, chętnie współpracuje z innymi ludźmi, respektuje ich prawa, akceptuje różnorodność etniczną, kulturową i poglądową
- ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.
Chcemy, żeby absolwenci przedszkola były dziećmi otwartymi, twórczymi, komunikatywnymi, przygotowanymi do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znały siebie i swoje możliwości, akceptowały odrębność własną i innych, potrafiły odnaleźć się w nowej sytuacji, dążyły do rozwiązywania problemów i osiągania sukcesu, radziły sobie z porażkami.