Przejdź do treści

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

Przedszkole nr 126 „Zaczarowane Podwórko”

KONCEPCJA PRACY

Home » O NAS » KONCEPCJA PRACY
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju przedszkola nr 126 „Zaczarowane Podwórko” na lata 2020-2024
Nasze motto:

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz.

Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”

Janusz Korczak

Przedszkole to bardzo ważny etap w życiu dziecka, tu wszystko się zaczyna, to okres rozbudzania pierwszych zainteresowań, rozwijania kiełkujących talentów, to czas kształtowania osobowości, temperamentu i nabywania pewności siebie.

Dzieciństwo to okres stawiania fundamentów, czyli intensywnego rozwoju człowieka. To, jakie jest dzieciństwo, zależy przede wszystkim od środowiska, w jakim dziecko się wychowuje i od ludzi, z którymi przebywa.                                 

Zadaniem Przedszkola jest stworzenie korzystnego dla dziecka środowiska.

Misja przedszkola
  • stałe doskonalenie kadry pedagogicznej
  • nowoczesne projekty edukacyjne
  • aktywna współpraca z rodzicami
  • organizacja zajęć dla rozwoju  zainteresowań i talentów dzieci
  • właściwe wyposażenie bazy przedszkolnej
  • nowoczesne metody nauczania
  • monitorowanie pracy przedszkola
Wizja przedszkola

Głównym celem działania jest dążenie do tego, by przedszkole było miejscem, które jest dopełnieniem domu rodzinnego, sprawujące funkcję wspomagającą i doradczą, czyli:

–  zapewnia opiekę i wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa, dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości, rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie

–  buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, uczy patriotyzmu

–  dostosowuje zajęcia wychowawczo – dydaktyczne  do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzi je na wysokim poziomie, stwarza warunki do twórczego działania rozwijając umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka oraz udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej

–  ściśle współpracuje z rodzicami uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania, angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola

–  tworzy przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne

–  promuje zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie

–  tworzy warunki do integracji dzieci ze środowiskiem lokalnym

–  umożliwia osiągnięcie gotowości szkolnej 

Współczesne przedszkole, to przede wszystkim placówka szeroko otwarta nie tylko dla dzieci, ale uwzględniająca także potrzeby i oczekiwania rodziców i środowiska. To miejsce ludzi kreatywnych i otwartych na potrzeby dzieci i ich rodziców w zmieniającym się świecie.

Nasze wartości
  • Szacunek
  • Relacje międzyludzkie
  • Bezpieczeństwo
  • Rozwój
  • Szczęście
Model absolwenta
  • dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje talenty,
  • jest aktywny, samodzielny, twórczy i otwarty, potrafi działać zespołowo,
  • wrażliwy estetycznie, zna zasady kultury, normy współżycia społecznego i zachowania,
  • ma pozytywny obraz własnego „ja”,
  • umie nazywać, wyrażać i kontrolować swoje emocje, umie radzić sobie w sytuacjach trudnych,
  • stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną,
  • ma bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,
  • odróżnia dobro od zła, jest tolerancyjny, chętnie współpracuje z innymi ludźmi, respektuje ich prawa, akceptuje różnorodność etniczną, kulturową i poglądową
  • ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.

Chcemy, żeby absolwenci przedszkola były dziećmi otwartymi, twórczymi, komunikatywnymi, przygotowanymi do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znały siebie i swoje możliwości, akceptowały odrębność własną i innych, potrafiły odnaleźć się w nowej sytuacji, dążyły do rozwiązywania problemów i osiągania sukcesu, radziły sobie z porażkami.

Skip to content