Procedura rozpatrywania skarg i wniosków
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071, ze zm)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46)
ZASADY OGÓLNE
- Skargi i wnioski należy składać do Dyrektora Przedszkola
- Prawo składania skarg i wniosków do Dyrektora Przedszkola przysługuje: pracownikom przedszkola, rodzicom wychowanków, Radzie Rodziców.
- Rodzice mają prawo zgłaszać uwagi na temat funkcjonowania przedszkola z zachowaniem drogi służbowej: nauczyciel – dyrektor – organ prowadzący i nadzorujący.
- Skargi i wnioski można składać we własnym interesie, w interesie innych osób, lub w interesie społecznym.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie.
- W przypadku zgłoszenia skargi ustnie sporządza się notatkę.
- Przedmiotem skargi może być:
- zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników przedszkola
- naruszenie praw i godności osobistej wychowanka
- naruszenie strefy bezpieczeństwa wychowanka
- przewlekłe załatwianie spraw
- Dyrektor rozpatruje skargi w ramach swoich właściwości.
- Dyrektor przedszkola:
- czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzieleniem odpowiedzi
- prowadzi rejestr skarg i wniosków
- udziela zgłaszającym się w sprawie skarg niezbędnych informacji o toku załatwiania sprawy.
- Skarga powinna być rozpatrzona bez zwłoki a jeśli konieczne są uzgodnienia lub przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, powinna być załatwiona w terminie:
- jednego miesiąca od daty wpłynięcia lub dwóch miesięcy od wszczęcia postępowania wyjaśniającego, jeśli sprawa jest szczególnie skomplikowana.
- W razie niemożliwości załatwienia sprawy w powyższym terminie Dyrektor Przedszkola ma obowiązek zawiadomić skarżącego o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia spraw oraz o przewidywanym terminie jej rozpatrzenia.
- Po wyjaśnieniu skargi Dyrektor przekazuje skarżącemu pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Nadzór i kontrolę nad przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg sprawuje Dyrektor Przedszkola
- W sprawach dotyczących przyjmowania i rozpatrywania skarg, o których nie traktuje niniejsza Procedura stosuje się odpowiednio przepisy KPA.